ASOCIAŢIA CASA DE FEMEI CREŞTINĂ GERMANĂ ESTERA
Operator de date cu caracter personal nr. 0023171, 0028611
RAPORT DE GESTIUNE AL ADMINISTRATORILOR PE ANUL 2022
Nr. 2.487, întocmit la data de 18.04.2023
Asociaţia Casa de Femei Creştină Germană Estera, înregistrată la Tribunalul Sibiu în anul 2003, având cod de înregistrare fiscală 15830665, a desfăşurat în anul 2022 activitate de asistenţă socială cu cazare şi activitate economică prin comerţ ambulant, realizând următorii indicatori :
– venituri totale – 665.976,47 lei, din care:
- Venituri din activitatea fără scop patrimonial – 646.914,97 lei
- Venituri din activitatea economică – 061,50 lei
– cheltuieli totale – 722.216,06 lei, din care:
- Cheltuieli privind activităţile fără scop patrimonial – 705.807,76 lei
- Cheltuieli privind activităţile economice – 408,30 lei
– deficit consolidat – 56.239,59 lei, din care:
- Deficit privind activităţile fără scop patrimonial – 892,79 lei
- Profit din activitatea economică – 653,20 lei
– impozit pe profit – 0,00 lei
– profit net – 0,00 lei
– pierdere netă (deficit net) – 56.239,59 lei
Deficitul privind activitatea fără scop patrimonial, în sumă de 58.892,79 lei, care a fost nerepartizat până la data de 31.12.2022, s-a propus de către Consiliul Director să fie reportat, urmând a fi acoperit în anii viitori din rezultatul reportat.
Excedentul privind activitatea economică, în sumă de 2.653,20 lei, care a fost nerepartizat până la data de 31.12.2022, s-a propus să rămână nerepartizat pentru activitatea economică.
Asociaţia a avut pe parcursul anului 2022 ca domeniu de activitate asistenţă socială cu cazare în „Centrul pentru prevenirea şi combaterea violenţei în familie” în cadrul căruia au funcţionat două servicii sociale licenţiate: „Adăpost” şi „Centru de recuperare” pentru victimele violenţei în familie.
La sfârşitul anului 2022 am avut 7 beneficiari.
În cursul anului 2022 am avut un număr total de 147 beneficiari, din care:
- 31 beneficiari găzduiţi, respectiv:
- 0 beneficiari în Adăpost
- 31 beneficiari în Centrul de recuperare
- 43 foşti beneficiari cărora le-am acordat la nevoie ajutor material, consiliere socială şi juridică
- 68 potenţiali beneficiari (persoane care au fost în situaţie de criză şi care au suferit de pe urma violenţei în familie sau persoane de susţinere a acestora) cărora le-am acordat consiliere telefonică
- 5 persoane refugiate provenite din zona de conflict armat din Ucraina.
La sfârşitul anului 2022 asociaţia a avut 6 angajaţi activi cu contract individual de muncă, din care: 4 angajaţi cu contract individual de muncă cu normă întreagă, iar doi angajaţi cu contract individual de muncă cu timp parţial de 4 ore/zi.
În iunie 2014 am fost acreditaţi ca furnizor de servicii sociale de către Ministerul Muncii Protecţiei Sociale Familiei şi Persoanelor Vârstnice, iar pe parcursul anului 2022 am continuat să oferim serviciile sociale pentru care am fost acreditaţi şi licenţiaţi. Deoarece am primit foarte puţine solicitări de găzduire în regim de urgenţă, dar a crescut numărul de solicitări pentru recuperare, Consiliul Director al asociaţiei a decis ca începând cu data de 18.05.2022 să desfiinţeze serviciul social „Adăpost” şi să mărească capacitatea de găzduire în „Centrul de recuperare”.
În anul 2022 s-a obţinut re-licenţierea serviciului social pe care îl oferim beneficiarilor în Centrul de recuperare, licenţiere acordată de către M.M.J.S prin A.N.E.S.
Situaţiile financiare anuale au fost întocmite în conformitate cu Legea contabilitǎţii nr. 82/1991, republicatǎ, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare şi cu prevederile Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.103/2017, precum si ale OMFP 4.268/2022 – privind principalele aspecte legate de întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare anuale şi a raportărilor contabile anuale ale operatorilor economici la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice.
S-au respectat principiile contabile generale prevǎzute în Ordinul MF 3.103/2017:
- Principiul continuitǎţii activitǎţii;
- Principiul permanenţei metodelor de evaluare;
- Principiul prudenţei;
- Principiul independenţei exerciţiului – s-a ţinut cont de veniturile şi cheltuielile aferente exerciţiului financiar, indiferent de data încasǎrii sau plǎţii acestor venituri şi cheltuieli;
- Principiul evaluǎrii separate a elementelor de activ şi de datorii;
- Principiul intangibilitǎţii. Bilanţul de deschidere pentru fiecare exerciţiu financiar corespunde cu bilanţul de închidere a exerciţiului financiar precedent;
- Principiul necompensǎrii între elementele de activ şi de datorii sau între elementele de venituri şi cheltuieli.
Politicile contabile au fost: amortizarea imobilizǎrilor, reevaluarea imobilizǎrilor corporale sau pǎstrarea costului istoric al acestora, capitalizarea dobânzii sau recunoaşterea acesteia drept cheltuialǎ, metoda de evaluare a stocurilor, etc.
Moneda în care au fost întocmite situaţiile financiare este moneda naţionalǎ – leu.
Exprimarea cifrelor incluse în raportarea financiarǎ s-a fǎcut prin rotunjire la leu.
La data de 31.12.2022 s-a efectuat reevaluarea activelor corporale, iar creşterea faţă de valoarea contabilă netă în sumă de 1.567.888,29 lei rezultată din reevaluarea imobilizărilor corporale, s-a înregistrat în „Rezerve din reevaluare privind activităţile fără scop patrimonial”.
S-a reportat rezultatul exerciţiului financiar 2021: deficitul în valoare de 31.087,52 lei pentru activităţile fără scop patrimonial şi excedentul în valoare de 1.189,40 lei pentru activităţile economice;
S-a înregistrat rezultatul reportat provenit din corectarea erorilor contabile privind anii anteriori, pentru activităţile fără scop patrimonial, în valoare de 1.138,21 lei rezultat din următoarele:
- în data de 19.03.2022 a unei erori contabile în valoare de -512,05 lei provenită de la furnizorul APC Universal Partner SRL. În data de 05.11.2021 s-a achiziţionat un obiect de inventar de la acest furnizor care a fost dat în folosinţă în cursul anului 2021, dar în martie 2022 s-a returnat furnizorului deoarece nu se potrivea în spaţiul amenajat pentru el. Pentru că acesta a fost trecut pe cheltuieli în cursul anului 2021, el n-a mai putut fi stornat din gestiune când s-a efectuat returul şi s-a reportat rezultatul provenit din corectarea erorilor contabile;
- în data de 31.12.2022 a unei erori contabile în valoare de 1.650,26 lei provenită din luna iulie 2016 când nu s-a efectuat transferul amortizării lunare din modulul de Mijloace fixe în modulul de contabilitate generală. În luna iulie 2016 în modulul de mijloace fixe s-a înregistrat amortizarea lunară a tuturor mijloacelor fixe pe fişa mijlocului fix şi în celelalte rapoarte/balanţe, dar în modulul de contabilitate generală nu s-a realizat acest lucru şi era o diferenţă la amortizările cumulate între cele două module care a fost corectată în momentul identificării acesteia.
Nu s-a acoperit din rezultatul reportat o parte din deficitul anilor anteriori, conform deciziei Consiliului Director, deoarece n-a fost cazul;
Rezultatul activităţii fără scop patrimonial a fost o pierdere de 58.892,79 lei;
Rezultatul activităţii economice a fost un profit de 2.653,20 lei;
Rezultatul exerciţiului financiar consolidat a fost o pierdere de 56.239,59 lei;
Nu s-au achiziţionat imobilizări necorporale sau corporale constând în terenuri, construcţii, echipamente, mijloace de transport, mobilier şi aparatură birotică.
S-a efectuat reevaluarea construcţiilor la data de 31.12.2022 şi s-a înregistrat creşterea de valoare în cuantum de 1.567.888,29 lei şi aducerea la zero a amortizării cumulate în sumă de 211.792,29 lei;
Nu au ieşit din gestiune mijloace fixe;
S-a continuat calculul şi înregistrarea amortizării liniare a mijloacelor fixe. Aceasta a fost în valoare de 30.091,34 lei;
S-a adus la zero amortizarea cumulată a construcţiilor după efectuarea reevaluării.
La data intrǎrii în entitate, bunurile au fost evaluate şi înregistrate în contabilitate la valoarea de intrare, care a fost stabilitǎ astfel:
- La costul de achiziţie – pentru bunurile procurate cu titlu oneros;
- La valoarea justǎ – pentru bunurile obţinute cu titlu gratuit.
La data ieşirii din entitate sau la darea în consum, bunurile au fost evaluate şi scǎzute din gestiune la valoarea lor de intrare.
La ieşirea din gestiune a stocurilor şi a altor active fungibile s-a aplicat metoda primul intrat – primul ieşit – FIFO.
Stocurile de materiale consumabile şi obiecte de inventar din magazie au fost în valoare de 34.442,43 lei;
Stocurile de mărfuri au fost în valoare de 63.375,93 lei;
Obiectele de inventar în folosinţǎ, înregistrate în afara bilanţului în contul 8035, au fost în valoare de 277.073,75 lei.
Datoriile pe termen scurt la data de 31.12.2022 în sumǎ de 1.453,25 lei reprezintǎ contravaloarea facturilor de utilitǎţi emise pe luna decembrie 2022, datorii care au fost stinse pe parcursul lunii ianuarie 2023.
Datoriile cǎtre BS, BAS şi BFS aferente lunii decembrie 2022 au fost în cuantum de 11.336,00 lei şi s-au achitat în cursul lunii ianuarie 2023.
Datoriile cǎtre BS, BAS şi BFS aferente lunii noiembrie 2022 au fost în cuantum de 11.144,00 lei şi s-au achitat în cursul lunii decembrie 2022.
Declaraţia D112 aferentǎ lunii noiembrie 2022 a fost transmisǎ electronic ministerului de finanţe în cursul lunii decembrie 2022 şi toate datoriile cǎtre BS, BAS şi BFS au fost stinse în data de 02.12.2022 conform Situaţiei centralizatoare privind stingerea creanţelor fiscale din luna decembrie 2022. Declaraţia D112 aferentǎ lunii decembrie 2022 a fost transmisǎ electronic ministerului de finanţe în cursul lunii ianuarie 2023, respectiv 03.01.2023.
S-au recuperat concediile medicale suportate din FNUASS restante din anul 2021 în cuantum de 3.211,00 lei, iar concediile medicale suportate din FNUASS înregistrate în anul 2022 au fost recuperate în cursul anului 2022.
S-au achitat alte datorii faţă de bugetul statului în cuantum de 4,17 lei;
S-au stins cheltuielile înregistrate în avans aflate în sold la data de 31.12.2021, cheltuieli în cuantum de 4.000,00 lei.
Sumele disponibile în conturile de la bǎnci, la data de 31.12.2022 au fost de 72.339,01 lei, iar în casǎ şi alte valori au fost de 4.476,59 lei.
În anul 2022 am avut venituri în valoare de 665.976,47 lei şi cheltuieli în valoare de 722.216,06 lei, deci am încheiat exerciţiul financiar cu un deficit de 56.239,59 lei.
Pentru anul 2022 s-a completat şi transmis D 101 privind impozitul pe profit şi nu am avut impozit pe profit de datorat către BS pentru activităţile economice desfăşurate în cursul anului.
Sursele de finanţare ale asociaţiei au fost donaţii în natură şi numerar de la asociaţia Esther Frauen bringen Hoffnung din Germania, donaţii şi sponsorizări de la persoane fizice şi juridice din ţară şi străinătate, sponsorizare 3,5% din impozitul pe venit datorat de persoane fizice.
La data de 31.12.2022 s-a efectuat inventarierea tuturor materiilor şi materialelor, precum şi a mijloacelor fixe, s-au verificat soldurile de casă şi bancă, iar în data de 20.01.2023 s-a efectuat încheierea inventarului prin confruntarea soldurilor scriptice cu cele faptice şi nu s-au găsit plusuri sau minusuri în gestiune.
S-au respectat toate politicile contabile.
Disponibilităţile în valută au fost regularizate lunar după cursul de schimb valutar al BNR din ultima zi a fiecǎrei luni.
Asociaţia nu deţine filiale. Bilanţul contabil a fost întocmit cu respectarea regulilor prevăzute de reglementările în vigoare, pe baza balanţei de verificare. Excedentul din Rezultatul exerciţiului financiar reflectă fidel veniturile, cheltuielile şi rezultatele financiare ale perioadei de raportare.
În cursul anului 2022 am desfăşurat activităţi fără scop patrimonial şi activităţi economice şi nu am desfăşurat activităţi cu destinaţie specială.
Data: Semnătura:
18.04.2023 Preşedinte: FRONIUS ELFRIEDE